CD70

In urma cu cateva luni am constatat ca unitatea mea ,CD 70 din autoturism nu vroia sa mai citeasca decat anumite cd-uri ,in special originale si uneori nici pe acelea. M-am hotarat s-o desfac  singur,pentru ca nu este mare inginerie  si sa sterg lentila de praf sau alte impuritati depuse pe aceasta in timp. Am luat patru surubelnite subtiri(aproape cat cele patru gauri aflate in consola unde este montata unitatea in bord),le am introdus aproximativ 3-4 cm pentru ca acele cleme care blocheaza unitatea in bord sunt in partea din fata ,dupa care am tras unitatea de acele surubelnite catre mine inclinandu -le usor catre exterior pana a iesit. Accesul la unitatea optica se face foarte usor, dupa demontarea celor patru suruburi care o fixeaza in unitate. Intrucat nu stiam calitatea lentilei am preferat sa o sterg usor,fara a apasa cu un aplicator dentar deoarece  acestea sunt foarte fine si nu lasa scame sau daca nu aveti puteti folosi betisoare de  urechi de o mai buna calitate care nu lasa scame ,dupa ce in prealabil l-am umezit usor in apa distilata medicinala (se gaseste la farmacie ambala la fiole). Sunt lentile de o mai buna calitate care rezista la alcool,alcool izopropilic,etc. Daca nu cunosti calitatea risti sa matuiesti lentila si sa-i distrugi straturile de protectie cu care este tratata,deci cea mai buna solutie e apa distilata. Dupa ce am montat totul asa cum a fost inainte am constatat ca nu am nici o problema cu cd-urile originale insa cele scrise de mine nu mergeau ,dandu-mi de fiecare data erorea: INVALID CD,CD ERROR. Initial m-am resemnat si m-am gandit ca totul este pierdut si trebuie sa apelez la alta solutie si anume inlocuitea blocului optic care ma costa 50 euro sau montarea unui cablu auxiliar cu mufa jack ce ma costa tot 50 euro insa puteam reda muzica dorita de pe orice playr (telefon mobil,player mp3,etc) plus transportul pana la Timisoara unde se afla un baiat foarte priceput sa faca acele modificari atat soft cat si hard pentru integrarea acelui auxiliar  . Am continuat sa citesc forumuri din tara si de pe afara si intr-un final am gasit o solutie pe care am testat-o si a mers cu succes si anume: 1. cd-urile sa fie de calitate ,eu am inteles ca cel mai bine tolerate de CD 70 sunt marca SONY 2. Softul cu care am scris a fost „ NERO.Burning.ROM.&.Nero.Express.12.0.2.” . Partea importanta sunt setarile. Viteza minima de scriere la mine a fost 16 x ,atat mi-a permis,voi puteti scrie si mai jos insa mie mi-a mers perfect asa. Deci, la  write speed: 16x apoi la write method: TRACK-AT-ONCE si foarte important la CDA Option gasiti READ SPEED: unde veti seta tot 16X. Restul setarilor raman asa cum sunt.Ultimul pas „BURN!” Celor care nu le merge nici asa luati in calcu si unitatea de scriere. Unui prieten nu i-a functionat pe Lg-ul montat si cand a scris cu aceleasi setari pe un ASUS,a mers perfect. Sper ca v-am fost de folos , va urez multa bafta!